“Money Makers” is het wekelijkse programma op jongerenzender MTV waarin hoofdrolspeelster Tess Milne checkt hoe mensen hun geld verdienen. Ze loopt een dag mee met een tattoo artist, een pastoor of een… plantenveredelaar, en neemt diens leven en alle vooroordelen onder de loep.
Zou ze zelf geschikt zijn voor die baan? Bij veredelingsbedrijf Florist in De Kwakel wordt ze uitgedaagd door plantenwetenschapper Martin: Als Tess erin slaagt om een succesvol nieuw gerbera-ras te onderscheiden van een rijtje missers, dan wordt het nieuwe ras naar haar vernoemd…
De tv-serie Money Makers kent dit seizoen drie afleveringen over de tuinbouw. De programma’s worden gemaakt in samenwerking met het Productschap Tuinbouw, als onderdeel van de jongerencampagne “It’s Alive!”.
Jongeren – de kijkers van MTV – hebben geen realistisch beeld bij werken in de tuinbouw. Om het werkgeversimago meer in lijn te krijgen met de werkelijkheid van vandaag en morgen, investeert de sector een multimediale campagne die overbrengt dat de Nederlandse tuinbouw draait om thema’s als duurzaamheid, gezonde voeding, creativiteit, logistiek, techniek, internationale handel en wetenschap.