De Groot en Slot heeft een nieuwe ‘look & feel’ gelanceerd die past bij het specialisme en het innovatieve karakter van het bedrijf.

De Groot en Slot is de laatste jaren gestaag gegroeid. Daarom werd het tijd voor uitbreiding met een nieuw kantoorgebouw, dat vorige week door de medewerkers is betrokken. Bij deze nieuwe “look” past ook een nieuw bedrijfslogo met de uitstraling van een groeiend en eigentijds bedrijf.

Het logo en de kleurstelling heeft een totale make-over ondergaan. De klanten van De Groot en Slot kregen de primeur van de nieuwe huisstijl te zien tijdens een tweedaagse bijeenkomst.

Jeroen de Haas, directeur Sales en Marketing bij De Groot en Slot, verklaarde het ontwerp als volgt: ‘Het woordmerk omvat  de bedrijfsnaam De Groot en Slot, de naam waaronder het familiebedrijf haar reputatie heeft opgebouwd. Het beeldmerk is opgebouwd uit een zwarte stip waarmee we onze focus op uienzaad benadrukken.

De ronde vorm refereert aan de vorm van de ui en de ringen aan de linkerzijde doen denken aan de ringen van de ui. Met de cirkel wordt ook de betrokkenheid van De Groot en Slot bij de allesomvattende uienketen aangegeven.
De ringen aan de linkerzijde impliceren groei en een  beweging, veroorzaakt door onze klanten en partners in de keten. Zij inspireren tot het ontwikkelen van steeds weer innovatieve producten. Met de kleurstelling is het logo onderscheidbaar in de branche.

Tenslotte wordt met de slogan “Leading in Allium, inspired by you” in een korte zin kernachtig samengevat wie we zijn en wat we willen”, aldus de Haas.

Ook www.degrootenslot.nl is volledig vernieuwd volgens de nieuwe huisstijl.