Een aubergine is een aubergine. Zou je zeggen. Aubergine wordt over de hele wereld gegeten, maar
er zijn grote verschillen in de looks en het formaat.
Elk land stelt andere eisen aan een groente of bloemgewas.
Inspelen op lokale wensen en eisen
Niet alleen het gewenste uiterlijk, maar ook de lokale grondsoort, teeltmethodes en de voorkomende plantenziekten bepalen welk ras een teler koopt. Om als verkoper van groentezaad succesvol te zijn, moeten jouw rassen de beste zijn, beter dan de rest.
Daarom werken veredelaars samen met goede verkopers. Zij zijn de ogen en oren in de markt. Zij signaleren de nieuwste trends en weten waar de markt op zit te wachten.
“Dit zijn ‘graffiti’ aubergines. Deze naam hebben ze gekregen door hun mooie witte strepen. Ik heb ze nog niet geproefd, maar ze schijnen wel anders te smaken! Ik heb gekozen voor het werken in de zaadsector vanwege de maatschappelijke relevantie. Consumenten vergeten hoe belangrijk gewassen zijn en hoeveel moeite erin gestoken wordt om iedereen van eten te voorzien.”
Seed Valley: wereldwijd middelpunt
In Seed Valley werken we dagelijks aan het verbeteren van groente- en bloemenrassen. Nederlandse zaden gaan de hele wereld over.
Een hogere opbrengst met minder gebruik van ruimte, energie en zoet water. Daar werken wij aan.